Kierowcy korzystają z dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej S7 Chęciny – Jędrzejów od 2018 roku. Inwestycja oddawana była etapami, dla których uzyskiwane były odrębne decyzje o pozwoleniu na użytkowanie. Wynikający z zapisów kontraktu termin na ukończenie inwestycji minął w listopadzie 2018 roku. Po tym terminie realizowane były m.in. most w Brzegach w ciągu dawnej drogi nr 7, odcinki dróg dojazdowych i Miejsca Obsługi Podróżnych. Ostatnią decyzją na użytkowanie w zakresie Miejsca Obsługi Podróżnych uzyskano 14 października 2020, a tym samym zakończono ostatni etap robót objętych umową.
W wyniku trwającej analizy kontraktu, z tytułu opóźnień przy realizacji inwestycji wyegzekwowano kary na rzecz Skarbu Państwa w wysokości 60,6 mln złotych.
Wartość robót wynikająca z przetargu to ok. 586 mln złotych. Przypomnijmy, projekt realizowała firma Salini Polska. Jest ona powiązana z włoska grupą Salini, która wiosną zmieniła nazwę na Webuild i która kilka dni temu została wyrzucona przez GDDKiA z budowy odcinka S7 w Małopolsce. Powód? Ogromna opieszałość w realizacji kontraktu!
Napisz komentarz
Komentarze