Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 22 września 2024 06:31
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

Węzeł Żelazna gotowy do użytku

Jego budowa trwała 32 miesiące. Prace budowlane kosztowały 99 mln zł. Po długim i wcale niełatwym okresie utrudnień, kierowcy mogą odetchnąć z ulgą. Węzeł Żelazna jest już gotowy do użytku. Jak będzie się po nim jeździć? O tym przekonamy się zapewne w najbliższych tygodniach.

To była największa w ostatnim czasie inwestycja realizowana w centrum miasta. Po zakończeniu budowy węzła Żytnia ten odcinek stał się wąskim gardłem, które utrudniało dojazd do śródmieścia.

Budowa węzła Żelazna trwała 32 miesiące i właśnie dobiegła końca. W poniedziałek prowadzono tu jedynie kosmetyczne roboty wykończeniowe.

Efektem prac są m. in. nowa, dwujezdniowa ulica 1 Maja z trzema nowymi wiaduktami, 3 przejścia podziemne, nowe chodniki i oświetlenie. Całkiem nowe jest też rondo turbinowe im. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.

Pasy ruchu na rondzie wyznaczają nieprzekraczalne linie biało-czerwone. Kierunkiem głównym jest tu Aleja IX Wieków Kielc i ul. 1 Maja. Dostępne dla kierowców są też wloty od Okrzei i Paderewskiego. Nie będzie można za to wjechać ani zjechać z ronda w Czarnowską. Wyjątkiem są  jedynie autobusy, taksówki i rowery.

Koszt robót budowlanych wykonanych na węźle Żelazna to 99 mln zł. Ponad 100 mln zł kosztowały odszkodowania za przejęte nieruchomości. O północy z poniedziałku na wtorek upływa termin zakończenia robót, który i tak w sumie przesunięto o pół roku.

Głównym wykonawcą inwestycji jest firma Mota Engil, partnerem KPRD.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama