To była największa w ostatnim czasie inwestycja realizowana w centrum miasta. Po zakończeniu budowy węzła Żytnia ten odcinek stał się wąskim gardłem, które utrudniało dojazd do śródmieścia.
Budowa węzła Żelazna trwała 32 miesiące i właśnie dobiegła końca. W poniedziałek prowadzono tu jedynie kosmetyczne roboty wykończeniowe.
Efektem prac są m. in. nowa, dwujezdniowa ulica 1 Maja z trzema nowymi wiaduktami, 3 przejścia podziemne, nowe chodniki i oświetlenie. Całkiem nowe jest też rondo turbinowe im. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Pasy ruchu na rondzie wyznaczają nieprzekraczalne linie biało-czerwone. Kierunkiem głównym jest tu Aleja IX Wieków Kielc i ul. 1 Maja. Dostępne dla kierowców są też wloty od Okrzei i Paderewskiego. Nie będzie można za to wjechać ani zjechać z ronda w Czarnowską. Wyjątkiem są jedynie autobusy, taksówki i rowery.
Koszt robót budowlanych wykonanych na węźle Żelazna to 99 mln zł. Ponad 100 mln zł kosztowały odszkodowania za przejęte nieruchomości. O północy z poniedziałku na wtorek upływa termin zakończenia robót, który i tak w sumie przesunięto o pół roku.
Głównym wykonawcą inwestycji jest firma Mota Engil, partnerem KPRD.
Reklama
Węzeł Żelazna gotowy do użytku
Jego budowa trwała 32 miesiące. Prace budowlane kosztowały 99 mln zł. Po długim i wcale niełatwym okresie utrudnień, kierowcy mogą odetchnąć z ulgą. Węzeł Żelazna jest już gotowy do użytku. Jak będzie się po nim jeździć? O tym przekonamy się zapewne w najbliższych tygodniach.
- 18.11.2013 14:33
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze