Taką decyzję zatwierdziła Wojewoda Świętokrzyski Agata Wojtyszek. Chodzi o zmiany w budowie prawie ośmiokilometrowego odcinka siódemki od Skarżyska Kamiennej do granicy z województwem Mazowieckim.
Ze względu na sprzeciw organizacji ekologicznych przez 8 lat wstrzymywano budowę tej trasy. Zdaniem obrońców przyrody budowa drogi zagraża m.in. siedliskom trzech chronionych gatunków motyli oraz szlakom migracyjnym łosi i wilków.
W projekcie dokonano więc korekty lokalizacji i rodzaju węzła Skarżysko-Północ w granicach już planowanej inwestycji – mówi Krzysztof Strzelczyk, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycja w obszarze Skarżyska Kamiennej już ruszyła. Teren sprawdzono sapersko, ruszyły prace geodezyjne i wycinka drzew. Mimo że czynności te wykonane zostały też 8 lat temu, to po tak długim upływie czasu trzeba je było powtórzyć. O aktualnym przebiegu prac informuje Łukasz Zajder, dyrektor kontraktu z firmy Budimex. Wykonawców za organizacje budowy chwalą też parlamentarzyści. Krzysztof Słoń senator RP, podkreśla techniczne wykorzystanie terenów budowy.
Mimo zmian w projekcie, nowego wariantu trasy S7 ekolodzy również nie akceptują. Sprawę bada Komisja Europejska. Jednak zdaniem władz kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do rozpoczęcia i kontynuacji budowy drogowców upoważniają prawomocne decyzje: środowiskowa i ta na realizację inwestycji. Koszt inwestycji to prawie 260 milionów złotych. Termin zakończenia budowy zaplanowano na 9 maja 2020 roku.
Napisz komentarz
Komentarze