- Lobbing na rzecz regionu świętokrzyskiego jest odwrotnie proporcjonalny do uzyskiwanego poparcia – mówi Marzena Okła-Drewnowicz, szefowa PO w regionie.
Tak Marzena Okła-Drewnowicz komentuje działania świętokrzyskich parlamentarzystów Prawa i Sprawiedliwości odnośnie poprawy infrastruktury drogowej w regionie. Najwięcej kontrowersji wzbudziła informacja z ubiegłego tygodnia, kiedy wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit zapowiedział, że prawdopodobnie do 2021 roku w Świętokrzyskiem nie powstanie ani jeden kilometr trasy S74 planowanej w rządowych dokumentach do realizacji do 2023 roku.
- Jesteśmy przerażeni, że województwo świętokrzyskie zostanie wykluczone z niemal każdego planu budowy dróg krajowych – komentuje poseł PO, Artur Gierada
Podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami, parlamentarzyści wymieniali inwestycje drogowe, które udało się zrealizować w regionie, podczas ośmioletnich rządów koalicji PO-PSL. Wybudowano m.in. dwa odcinki trasy S7, obwodnicę Kielc czy wylot trasy S74 w stronę Cedzyny.
- Te wszystkie inwestycje zostały zrealizowane, albo są w trakcie realizacji, w czasie słynnych ośmiu lat – podkreśla Marzena Okła-Drewnowicz.
W Programie Budowy Dróg Krajowych do 2023 roku znajduje się pięć inwestycji dedykowanych regionowi świętokrzyskiemu. M.in. rozbudowa drogi krajowej numer 74 do parametrów trasy ekspresowej - pomiędzy Kielcami i Sulejowem oraz Kielcami i Niskiem.
Napisz komentarz
Komentarze