Otwarta Koalicja Obywatelska wystąpiła do miejskich radnych z projektem uchwały o utworzeniu w centrum Parku Kulturowego Kielce. Ma być on formą ochrony zabytkowego charakteru miasta i wpłynąć m.in. na poprawę jego estetyki, bo dzisiaj ta pozostawia wiele do życzenia.
- Obecnie centrum idzie w stronę estetyki azjatyckiej. Przedsiębiorcy konkurują ze sobą na większą, bardziej krzykliwą reklamę, a powinniśmy iść bardziej w stronę zachodu – tłumaczy Grzegorz Borek ze Stowarzyszenia Kieleckie Inwestycje.
Pomysłodawcy chcą, by teren Parku Kulturowego rozszerzyć poza Rynek i jego najbliższe otoczenie, ale, jak zaznaczają ich propozycje nie muszą być ostateczne.
- Proponujemy obszar od KCK-u po Mielczarskiego i od WDK po zalew na Szydłówku, ale jednocześnie nie chcemy nic narzucać. To są nasze propozycje do dyskusji. Jednocześnie warto zaznaczyć, że takie rozwiązania już z powodzeniem są wdrażane w innych miastach Polski, jak Radom czy Wrocław. To oznacza, że ta inicjatywa jest do zrealizowania – tłumaczy Michał Braun, jeden z inicjatorów akcji.
- Dbamy o swoje domy i ich estetykę, warto przy tej okazji pomyśleć także o Kielcach, bo to przecież też jest nasz dom – mówi Krzysztof Krogulec, jeden z twórców przedsięwzięcia.
Jak podkreślają pomysłodawcy, w ich inicjatywie nie chodzi o usunięcie wszystkich reklam, ale o ich uporządkowanie i ujednolicenie.
- Jeśli jeden z przedsiębiorców zamiast krzykliwej reklamy zamontuje sobie stylową tabliczkę, to przegra z konkurencją, dlatego chcemy jednakowych standardów dla wszystkich, ale nie chodzi o całkowite zlikwidowanie reklam – podkreśla Grzegorz Borek.
W sprawie projektu odbyła się już wstępna rozmowa z przewodniczącą Rady Miasta, która, jak informuje Michał Braun, zapowiedziała, że przedstawi projekt uchwały przewodniczącym klubów na konwencie i przedyskutuje możliwości jego procedowania.
Projekt OKO ma stworzyć platformę do dyskusji i konkretnej współpracy dla dobra miasta. Inicjatorzy zapraszają wszystkich, zainteresowanych rozwojem Kielc. Działania OKA śledzić można m.in. na Facebooku.
Napisz komentarz
Komentarze