Już 90 proc. konsumentów twierdzi, że regularnie kupuje żywność w akcjach rabatowych. Tak źle nie było nawet w czasie pandemii
W sumie już 90,5% Polaków regularnie kupuje w sklepach jakąś część żywności w promocjach. Tylko w ciągu dwóch lat nastąpił wzrost aż o jedną trzecią. Zatem widać, że w czasach inflacyjnych rodacy dużo częściej, niż w okresie pandemii sięgają po żywność z promocji. Teraz blisko 29% rodaków nabywa 20-40% art. spożywczych po rabatach. Prawie 22% konsumentów deklaruje przedział 10-20%, a niespełna 18% wskazuje na 40-60%. To pokazuje, że obecnie niemal 70% społeczeństwa w znacznej mierze korzysta z obniżek cen art. żywnościowych. Tymczasem sieci handlowe też oszczędzają i oferują coraz mniej promocji. I według ekspertów, tutaj na razie nie ma co liczyć na poprawę. A jeżeli dojedzie do jakichkolwiek zmian, to będą one odczuwalne dla konsumentów dopiero na początku 2025 r.
11.09.2023 08:21