Z ustaleń śledczych wynika, że burmistrz Radoszyc w związku z pełnieniem funkcji publicznej wielokrotnie przyjął korzyść majątkową w zamian za zatrudnienie określonych osób w placówkach oświatowych lub innych podległych jednostkach UMiGR Radoszyce. Dodatkowo został mu przedstawiony zarzut przywłaszczenia praw autorskich cudzego utworu.
Zarzut korupcyjny usłyszała również Dyrektorka Publicznego Ośrodka Opieki Zdrowotnej w Radoszycach, która miała przyjąć pieniądze w zamian za zatrudnienie osoby na czas nieokreślony. Kierowniczka Centrum Usług Wspólnych w Radoszycach jest z kolei podejrzana o przekroczenie uprawnień i działanie na szkodę interesu publicznego w związku z ujawnieniem przez nią (na polecenie przełożonego) innemu przedsiębiorcy, istotnych informacji odnośnie do złożonych ofert, czym miała umożliwić mu wygranie przetargu.
Funkcjonariusze przeszukali w powiecie koneckim 9 lokalizacji, w tym miejsca zamieszkania ww. osób oraz siedziby urzędów, w których byli zatrudnieni. Zabezpieczono obszerną dokumentację dowodową oraz nośniki pamięci.
To już kolejna realizacja procesowa. Wiosną 2024 r. funkcjonariusze CBA zatrzymali Zastępcę Burmistrza UMiGR Radoszyce w związku z podejrzeniem korupcji.
Środki zapobiegawcze
Na wniosek prokuratora Sąd Rejonowy w Kielcach zastosował wobec burmistrza Radoszyc tymczasowy areszt na okres 3 miesięcy z możliwością uchylenia pod warunkiem wpłaty 25 tys. zł poręczenia w terminie 10 dni, połączonego wówczas z dozorem Policji i zakazem kontaktowania się pozostałymi podejrzanymi. Prokurator złożył na posiedzeniu sprzeciw od aresztu warunkowego. Odnośnie do zatrzymanych kobiet prokurator zastosował wolnościowe środki zapobiegawcze. Dyrektorka Publicznego ZOZ w Radoszycach została zawieszona w czynnościach służbowych, a prokurator zastosował wobec niej dozór Policji oraz poręczenie majątkowe. Natomiast wobec kierowniczki CUW w Radoszycach prokurator zastosował poręczenie majątkowe i dozór Policji.
Apel CBA
W związku z toczącym się postępowaniem Centralne Biuro Antykorupcyjne informuje, że osoby, które dały się uwikłać w proceder korupcyjny i wręczyły korzyść majątkową, mają możliwość skorzystania z tzw. klauzuli niekaralności, określonej w art. 229 § 6 kk, który stanowi: Nie podlega karze sprawca przestępstwa określonego w § 1-5, jeżeli korzyść majątkowa lub osobista albo ich obietnica zostały przyjęte przez osobę pełniącą funkcję publiczną, a sprawca zawiadomił o tym fakcie organ powołany do ścigania przestępstw i ujawnił wszystkie istotne okoliczności przestępstwa, zanim organ ten o nim się dowiedział.
Zespół Prasowy CBA
Napisz komentarz
Komentarze