Głównym celem wprowadzenia tych zmian ma być uspokojenie ruchu w analizowanych obszarach oraz zlikwidowanie przelotowości ulic. Przygotowania do takich zmian trwały dwa lata. W tym czasie władze miasta i pracownicy magistratu zajmujący się tymi zagadnieniami sprawdzali, jak działają strefy w innych miastach, na co warto zwrócić uwagę, przygotowując je.
Jak zaznaczył prezydent Roman Wojcieszek, rozwiązania takie bardzo dobrze sprawdzają się w innych krajach europejskich, np. w Wielkiej Brytanii. Projekt zmian nosi nazwę Tempo 30. W wybranych częściach miasta poruszać się będzie można właśnie z prędkością 30 km/h.
Wszystkie skrzyżowania projektuje się jako równorzędne, z tzw. zasadą prawej ręki, co będzie skutkować ograniczeniem prędkości i poprawą bezpieczeństwa. Wjazdy do strefy zaprojektowano w czytelny sposób tak, aby zwrócić uwagę wjeżdżających do strefy na ograniczenie prędkości poprzez zastosowanie odpowiednich znaków.
O wyjazdach ze stref „TEMPO 30” również będą informować znaki informują znaki B-44. W związku z powyższymi zmianami już wprowadzono tymczasową organizację ruchu informującą kierowców o zamierzonych zmianach pierwszeństwa przejazdu w postaci tablic informacyjnych oraz tabliczek informujących o terminie obowiązywania zmian w przypadku osiedla „Place”.
Prezydent przekonywał również, że ograniczenie prędkości wcale nie wydłuży czasu trwania przejazdu. Kiedy poruszamy się z szybszą prędkością, częściej zwalniamy, hamujemy, w efekcie czas przejazdu i tak się wydłuża.
Podczas konferencji prasowej, prezydent poinformował również o zmianach w mobilności Straży Miejskiej w Skarżysku. Strażnicy przesiedli się ze skuterów na... rowery. Jeden z nich trafił do Skarżyska z Polskiej Unii Mobilności Aktywnej, drugi zakupiło miasto.
- Myślę, że poprawi to skuteczność działania Straży Miejskiej – konkludował prezydent.
Prezentacja niecodzienna, ale na forach internetowych pewnie nie zabraknie kąśliwo–humorystycznych komentarzy o tej nowej mobilności Straży Miejskiej.
Napisz komentarz
Komentarze