Zawiadomienie to dobra wiadomość dla drogowców i zwolenników budowy drogi. Ekolodzy zaskarżyli dwa kluczowe dokumenty: decyzję środowiskową oraz zgodę na realizację inwestycji drogowej. Decyzja środowiskowa była w przeszłości już uchylona, na wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowano nowy dokument, który ekolodzy również zaskarżyli.
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska utrzymał w mocy decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia. Ekolodzy od tej decyzji mogą się jeszcze odwołać do sądu administracyjnego. Na początku września Wojewódzki Sąd Administracyjny ma zająć się natomiast protestem w sprawie drugiego z wspomnianych wcześniej dokumentów. Poseł Andrzej Bętkowski o opóźnienia w budowie tego odcinka obwinia szefową świętokrzyskiej PO, Marzenę Okłę-Drewnowicz. Ta ostatnia nie zgadza się z opiniami posła.
W ramach wspomnianej inwestycji przewiduje się budowę dwóch jezdni drogi ekspresowej po nowym śladzie i budowę dwóch węzłów drogowych częściowo bezkolizyjnych, w ciągu których zostaną zbudowane dwa wiadukty. Ponadto zaplanowano przebudowę dróg powiatowych i gminnych kolidujących z drogą ekspresową S-7, przebudowę istniejących odcinków drogi krajowej nr 7 w celu włączenia ich do projektowanych węzłów Skarżysko-Centrum – ul. Krakowska i Skarżysko-Centrum – ul. Warszawska, budowę dróg dojazdowych równoległych do drogi ekspresowej S-7, budowę chodników w ciągu drogi gminnej oraz w ciągu ul. Paryskiej i ul. Krakowskiej, budowę chodników wraz ze ścieżką rowerową w ciągu ul. Łąkowej i ul. Krakowskiej, budowę wiaduktów w miejscach skrzyżowań drogi ekspresowej S-7 z siecią dróg publicznych, budowę dwóch przejazdów gospodarczych, budowę mostów w miejscach przekroczeń drogi ekspresowej S-7 przez rzekę Oleśnicę, budowę mostu drogowego nad szlakiem migracji zwierząt.
Napisz komentarz
Komentarze