Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 25 września 2024 21:22
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

Podsumowano kampanię „Inni- nie gorsi”

Kampanię społeczną wojewody „Inni - nie gorsi” oraz projekt „BRUN-O - Bezpieczeństwo rodziców, uczniów i nauczycieli – odpowiedzialność” podsumowano podczas konferencji w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach. W ramach kampanii przez ostatnie miesiące realizowano zaplanowane działania na rzecz zwalczania 12 przejawów nietolerancji i dyskryminacji. Przed konferencją zaprezentowano również specjalnie stworzony komiks.

Kampania „Inni - nie gorsi” miała obudzić świadomość problemu braku tolerancji i dotrzeć do różnych grup społecznych i wiekowych, stąd też różne formy przekazu. Spoty reklamowe, tolerancyjny kalendarz, debaty oksfordzkie dla młodzieży realizowane przez twórców kampanii, konkursy plastyczne, czy poetyckie - to działania, jakie podjęto przez ostatnie miesiące.

- Zwracaliśmy przez ten czas uwagę na te przejawy dyskryminacji i nietolerancji, które dotyczą osób innych – powiedziała wojewoda świętokrzyski Bożentyna Pałka-Koruba.

Projekt „BRUN-O”, współorganizowany przez wojewodę wspólnie z Komendą Wojewódzką Policji w Kielcach oraz Świętokrzyskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli, skierowany był do szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. W ramach projektu BRUN-O  w szkołach realizowano głównie działania edukacyjne.

- To były działania skierowane do wszystkich tych trzech grup tworzących taki szkolny trójkąt – czyli nauczyciel, uczeń i rodzic – powiedział Jarosław Szymczyk, Komendant Wojewódzki Policji w Kielcach.

Jednym z elementów kampanii był konkurs na komiks, który ukazuje 12 przejawów dyskryminacji. W Wojewódzkim Domu Kultury odbyła się promocja zwycięskiego projektu. „Dwanaście prac Delty 800”  to komiks na miarę tych najlepszych, czyli amerykańskich komiksów o specjalnym formacie.

- Nawiązuje do zeszytowej formy komiksu i on jest taki charakterystyczny dla komiksów amerykańskich – powiedział Tomasz Łukaszczyk, rysownik.

Komiks skierowany jest przede wszystkim do osób młodych, bo to w nich trzeba obudzić świadomość problemu nietolerancji i dyskryminacji.

- Cechą charakterystyczną komiksu jest to, że głównym bohaterem jest postać naturalna, tu jest kosmita. Kosmita, który jak małe dziecko obserwuje i dziwi się. Dziwi się temu, co dzieje się na Ziemi - dodał Paweł Chmielewski, scenarzysta.

Kampania „Inni - nie gorsi” została podsumowana. Ale to nie koniec. Przynajmniej taką nadzieję mają współtwórcy projektu, którzy chętnie zaangażują się w dalsze działania na rzecz zwalczania dyskryminacji i nietolerancji.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama