Rekomendowany wariant społeczny
W ramach prac przygotowawczych do budowy obwodnicy Osieka opracowany został pierwszy etap Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej. Projektanci opracowali raport oddziaływania inwestycji na środowisko. Zaproponowali cztery warianty przebiegu trasy, które zostały zaprezentowane podczas akcji informacyjnej w gminie Osiek.
Po analizie Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych rekomendowała we wniosku o wydanie DUŚ wariant uznany także za społeczny. Ostatecznie wariant do dalszych prac projektowych i realizacji wskaże w decyzji środowiskowej Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
W ramach inwestycji
Obwodnica Osieka planowana jest po południowej stronie miasta jako jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 3,2 km. Celem budowy obwodnicy Osieka jest wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się tam w ciągu drogi krajowej nr 79. Osiek przez lata stanowił tzw. wąskie gardło na tej trasie - ostre łuki uniemożliwiały sprawny i bezpieczny ruch drogowy. Nowa inwestycja ułatwi podróże pomiędzy Sandomierzem a Krakowem, poprawi też komfort życia mieszkańców Osieka. W ramach zadania planowana jest m.in. budowa dwóch wiaduktów na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi, przejść dla zwierząt oraz rond na włączeniach do istniejącej DK79.
W ramach PB100 na terenie województwa świętokrzyskiego budowana jest obwodnica Wąchocka w ciągu DK42. Kontynuowane są prace przygotowawcze dla obwodnic Chmielnika w ciągu DK73/DK78 i Starachowic w ciągu DK42. Trwa projektowanie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego na odcinku DK9 Rudka – Jacentów.
Źródło: GDDKiA w Kielcach
Napisz komentarz
Komentarze