Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 24 września 2024 22:35
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

"Zatrzymaj się i żyj!"

Brawura, nieuwaga i ignorowanie przepisów ruchu drogowego - to główne przyczyny wypadków na przejazdach klejowo-drogowych, przejściach i torach kolejowych. Dlatego PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą od 2005 roku kampanię społeczną "Bezpieczny przejazd - Zatrzymaj się i żyj!". W tym czasie liczba wypadków spadła o jedną dziesiątą. W piątek jednocześnie w 23 miastach w całej Polsce rozpoczęła się jubileuszowa, dziesiąta edycja kampanii. W Skarżysku miała ona miejsce na przejeździe kolejowych na ulicy Niepodległości.

Tylko w kwietniu 2014 roku doszło do 9 wypadków i kolizji z udziałem samochodów na przejazdach kolejowo-drogowych, w których 2 osoby zginęły, a 1 została ranna.

- Każdy przejazd kolejowo-drogowy w Polsce jest prawidłowo oznakowany i zabezpieczony. Bezpieczeństwo na nich zależy od tego, czy kierowcy przestrzegają przepisów o ruchu drogowym - podkreśla Andrzej Pawłowski, wiceprezes zarządu PKP Polskich Lini Kolejowych.

W Skarżysku na 10. edycję akcji zaproszono prezydenta Romana Wojcieszka, starostę Michała Jędrysa i - co najważniejsze - młodzież szkolną. Do akcji, jak zawsze, aktywnie włączyła się policja.

W Polsce jest ponad 13 tysięcy przejazdów kolejowych. Średnio co 19 godzin przez nieostrożność kierowców i pieszych dochodzi na nich do wypadków lub kolizji. Łącznie od początku tego roku odnotowano 53 takie zdarzenia, w których śmierć poniosło 10 osób, a 7 zostało ciężko rannych. PKP Polskie Linie Kolejowe swoją kampanią zwracają uwagę także na niebezpieczne zachowanie, jakim jest np. przechodzenie przez tory w miejscach niedozwolonych. Przez takie nieodpowiedzialne postępowanie dochodzi do blisko 300 wypadków rocznie.

Kampania "Bezpieczny przejazd - Zatrzymaj się i żyj!" to przede wszystkim działanie edukacyjne: spotkania z dziećmi w szkołach, kampania informacyjna zarówno w mediach, na plakatach i ulotkach oraz egzekwowanie prawa.

Podczas piątkowej inauguracji kampanii, w całej Polsce zorganizowano symulacje wypadków z udziałem samochodów i pieszych oraz pokazy akcji służb ratunkowych. Całoroczny budżet kampanii wynosi tyle, ile połowa kwoty potrzebnej do modernizacji jednego przejazdu kolejowo-drogowego. Również w Skarżysku taka symulacja miała miejsce, były służby ratownicze, wypadek, kierowca uwięziony w pojeździe.

Kampania prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe jest jednym z największych tego typu działań w Europie. Skala działań oraz ich społeczna rozpoznawalność cieszą się wysokim uznaniem na arenie międzynarodowej.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
News will be here
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama