Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 16 września 2024 21:32
ZOBACZ:
Reklama
Reklama

Postępują prace na budowie obwodnicy Wąchocka

Na budowie obwodnicy Wąchocka w ciągu DK42 zaawansowanie robót ziemnych przekroczyło półmetek. Na odcinkach stanowiących ok. 25 procent dwujezdniowej trasy ułożone są pierwsze warstwy bitumiczne.
Postępują prace na budowie obwodnicy Wąchocka
Postępują prace na budowie obwodnicy Wąchocka

Obwodnica Wąchocka realizowana jest w systemie projektuj i buduj w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. W ramach inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 11,7 km biegnąca nowym śladem, omijająca Parszów po stronie północnej, a Wąchock po południowej. Dzięki inwestycji ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miasta, przez co poprawi się bezpieczeństwo oraz komfort życia mieszkańców Wąchocka. Łatwiejsza będzie również obsługa ruchu turystycznego na słynącym z zabytków i atrakcji terenie. Równocześnie znacznie skróci się czas podróżowania drogą krajową nr 42, komunikującą węzeł drogi ekspresowej S7 w Skarżysku-Kamiennej ze starachowicką strefą przemysłową i dalej z drogą krajową nr 9 w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i woj. podkarpackiego. W ramach zadania wykonawca wybuduje 4 skrzyżowania, 15 obiektów inżynierskich takich jak mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt, przejście dla pieszych i przepusty. Projekt zakłada wybudowanie dróg dojazdowych, urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, oświetlenia i odwodnienia.

Roboty na budowie obwodnicy Wąchocka prowadzone są od ub. roku. Ze względu na zróżnicowanie warunków terenowych i gruntowych na poszczególnych odcinkach inwestycji wykonywane są różne asortymenty prac. Zaawansowanie robót ziemnych przekroczyło już półmetek. Kontynuowane są wykopy w skale, prace przy stabilizacji podłoża i roboty brukarskie. Równolegle prowadzone są roboty bitumiczne. Na kilku fragmentach stanowiących jedną czwartą długości dwujezdniowej trasy ułożona jest podbudowa z betonu asfaltowego, na niektórych także warstwa wiążąca nawierzchni. Największy zakres robót bitumicznych zaplanowany jest na rok 2024, pod koniec którego planowane jest zakończenie inwestycji.

Aktualnie trwają także prace przy budowie 11 obiektów inżynierskich w różnym stopniu zaawansowania. Kontynuowana jest budowa największego  górnego przejścia dla zwierząt dużych typu zielony most na początkowym odcinku inwestycji oraz przebudowa linii wysokiego napięcia Starachowice – Bór. Wykonana została konstrukcja dwóch przepustów. Budowa kolejnych czterech obiektów inżynierskich rozpocznie się w okresie wiosenno-letnim


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama