Pytań jest dwieście siedemdziesiąt, w różnych kategoriach. By wygrać, należy wykazać się nie lada wiedzą o regionie, bo w większości przypadków, by ruszyć pionkiem, należy poprawnie odpowiedzieć na pytanie z danej kategorii. Planszę stanowi uproszczony plan miasta na który naniesione są wszystkie ważne obiekty – osobne grafiki, których prototyp był wykonany ręcznie przez grafika Grzegorza Chorążka. 55 kart z pytaniami na temat miasta oraz mechanikę gry opracował zespół w skład, którego weszli: Magdalena Miazga, Marta Ptak - Nadleśnictwo Suchedniów: roślinność, Małgorzata Rasztabiga: zwierzęta, Agnieszka Włodarczyk – Mazurek - SOK „Kuźnica”: kultura, Krzysztof Karbownik - Muzeum Wsi Kieleckiej: historia Suchedniowa do 1795 r, Marcin Medyński - Polskie Towarzystwo Historyczne oddział Skarżysko – Kamienna: historia Suchedniowa po 1795 r. i Szymon Piasta: sport i geografia.
Wydawcą gry jest Stowarzyszenie „Kuźniczy Krąg” działające przy Suchedniowskim Ośrodku Kultury, którego jednym z celów działalności jest popularyzacja historii, geografii i przyrody Suchedniowa. Na stworzenie 4 światów z historią pozyskano dofinansowanie z LGD Wokół Łysej Góry, pieniądze dołożyła także gmina Suchedniów, która zakupiła sto gier oraz nadleśnictwo Suchedniów, pozyskano też prywatnych sponsorów. W efekcie powstało dwieście pięćdziesiąt egzemplarzy, każdy z ręcznie wykonanymi pionkami przez artystkę ceramiki Magdalenę Sułek w pracowni „Ignacówka”.
Gra już z powodzeniem wykorzystywana jest w szkołach i bibliotekach.
Gmina Suchedniów jest jedną z niewielu z takim gadżetem promocyjnym – chwali się burmistrz Cezary Błach.
Gry wprawdzie nie można kupić, ale będzie można ją wygrać podczas różnych imprez i wydarzeń organizowanych w gminie. Zagrać można też we wspomnianych szkołach i bibliotekach.
Napisz komentarz
Komentarze