Parlamentarzyści, przedstawiciele wojewody świętokrzyskiego, Polskich Linii Kolejowych i Przewozów Regionalnych spotkali się w Urzędzie Marszałkowskim, by ramię w ramię z samorządem lobbować na rzecz budowy kolejowego odcinka Tumlin – Wąsosz Konecki i modernizacją trasy numer 25. To kluczowe inwestycje w ramach koncepcji połączenia sieci kolejowej naszego regionu z Centralnym Portem Komunikacyjnym, który ma powstać między Warszawą i Łodzią.
- Niedługo będą modyfikowane programy budowy infrastruktury i ważne, aby te projekty się w nich znalazły – mówi Adam Jarubas, marszałek województwa świętokrzyskiego.
Pierwszym krokiem jest podpisany w środę przez marszałków województw świętokrzyskiego i łódzkiego list intencyjny o współpracy na rzecz modernizacji linii 25 i rozbudowy odcinka Tumlin – Wąsosz Konecki. Celem jest przygotowanie dokumentacji przedprojektowej do tych inwestycji.
- Do tej pory tak się działo w przypadku łącznicy Czarnca – Włoszczowa, że województwo współfinansowało przygotowanie dokumentacji, ale później realizatorem tej inwestycji było PLK, które jest inwestorem. Potrzebne jest przekonanie ministrów do wpisania tych inwestycji na listę najważniejszych projektów dla kraju – dodaje Adam Jarubas, marszałek województwa świętokrzyskiego.
Dlatego potrzebne jest porozumienie ponad podziałami politycznymi. Deklaracje chęci współpracy w imieniu Krzysztofa Lipca posła Prawa i Sprawiedliwości złożył Marcin Perz – prezes Specjalnej Strefy Ekonomicznej Starachowice. Świętokrzyscy posłowie obecni na spotkaniu zadeklarowali chęć powołania specjalnego zespołu parlamentarnego, który ponad podziałami będzie zabiegać o wpisanie tych inwestycji do Krajowego Programu Kolejowego.
W tej chwili w naszym regionie realizowane są cztery inwestycje objęte Krajowym Programem Kolejowym, na liście rezerwowej jest budowa linii kolejowej na odcinku Końskie – Skarżysko-Kamienna. Modernizacja linii 25 i rozbudowa odcinka Tumlin – Wąsosz Konecki pozwoliłyby na szybkie włączenie się do Centralnej Magistrali Kolejowej i dojazd z Kielc do Warszawy w 1 godzinę i 15 minut, a do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego w godzinę.
Napisz komentarz
Komentarze