Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 29 września 2024 05:24
ZOBACZ:
Reklama

Korzystajmy z praw konsumenta

Ile razy kupując wadliwy towar, mieliśmy duże problemy ze zwrotem lub naprawą? Nie wspominając o uciążliwych telefonach z firm świadczących np. usługi telekomunikacyjne, podczas których dostajemy nie do końca prawdziwe informacje o ofercie i kosztach z nią związanych.

W rozmowie z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta, ustaliliśmy, jakie zmiany wprowadziła nowelizacja ustawy oraz w jaki sposób konsument może bronić swoich praw.

Mimo, że Urząd Ochrony Praw Konkurencji i Konsumentów istnieje od dawna, nie wszyscy jeszcze zdają sobie sprawę, że możemy skorzystać z pomocy Rzecznika w każdej sprawie, której wyegzekwowanie od przedsiębiorcy jest dla nas trudne.

W Skarżysku, od 1 marca w Starostwie Powiatowym działa Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Jak podkreśla Małgorzata Rymarz, celem uruchomienia takiego biura jest ułatwienie dochodzenia praw konsumenta.

Dodatkowo, Biuro Rzecznika wprowadziło wydłużone godziny pracy w każdy poniedziałek do 18.00. Często nie zdajemy sobie sprawy, że nasze prawa jako konsumentów są większe, a ich ochrona nie taka trudna.

Zachęcamy Państwa do zwracania się z problemami do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów, być może oszczędzimy zarówno czas, nerwy, jak i pieniądze.

W niedzielę, 15 marca, obchodziliśmy Światowy Dzień Konsumenta. To dobry pretekst do przypomnienia, że konsument w sporze z nie do końca uczciwym usługodawcą nie jest bez szans.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama